- Ορισμοί μεταβλητών μπορούν να δοθούν σε οποιοδήποτε σημείο
μπορεί να δοθεί μια έκφραση.
Παράδειγμα:
#include <iostream.h>
main()
{
int i = 3;
cout << i;
for (int j = 0; j < 10; j++)
cout << j;
}
Καλό είναι οι μεταβλητές να ορίζονται ακριβώς πριν από το πρώτο σημείο όπου
χρησιμοποιούνται.
- Σχόλια της μιας γραμμής μπορούν να οριστούν με τους χαρακτήρες //:
Παράδειγμα:
int i;
// This is a line comment; set i to 8.
i = 8;
- Μεταβλητές μπορούν να οριστούν ως
αναφορά (reference) σε μια άλλη.
Παράδειγμα:
int y = 8;
int &x = y;
x = 3; // Set y to 3
- Συναρτήσεις μπορούν να οριστούν πολυμορφικά με βάση τον τύπο του
ορίσματός τους.
Παράδειγμα:
#include <iostream.h>
double square(double x);
int square(int x);
double
square(double x)
{
return (x * x);
}
int
square(int x)
{
return (x * x);
}
main()
{
int i = 3;
double d = 1.4142;
cout << "square(" << i << ")=" << square(i) << "\n";
cout << "square(" << d << ")=" << square(d) << "\n";
}
- Οι δηλώσεις δομών ορίζουν αυτόματα και έναν νέο τύπο με αντίστοιχο
όνομα. Ο τελεστής new επιστρέφει μνήμη με το σωστό μέγεθος και τύπο για
δομές και κλάσεις.
Η μνήμη που δεσμεύει ο τελεστής new ελευθερώνεται με τον τελεστή delete.
Παράδειγμα:
struct point {
int x, y;
};
point *p;
main()
{
p = new point;
delete p;
}
- Οι τελεστές new και delete[] δεσμεύουν και ελευθερώνουν και μνήμη για
πίνακες.
Παράδειγμα:
main()
{
int *ip = new int[10];
ip[3] = 8;
delete[] ip;
}