Υλοποίηση γλωσσών προγραμματισμού
Μια γλώσσα προγραμματισμού μπορεί - ανάλογα με τη γλώσσα -
να υλοποιηθεί με τους παρακάτω τρόπους:
- από υλικό
(π.χ. επεξεργαστές που προγραμματίζονται κατευθείαν στη γλώσσα FORTH)
- με ένα συμβολομεταφραστή (assembler)
(προγραμματισμός σε συμβολικές γλώσσες)
- με ένα διερμηνευτή (interpreter)
(συνήθως σε συνδυασμό με κάποια στάδια μεταγλώττισης για γλώσσες
πολύ υψηλού επιπέδου όπως Prolog, Lisp, Haskell, ML, Basic, Perl, Python,
TCL, sh, csh, awk)
- με ένα μεταγλωττιστή (compiler)
(τυπικά για γλώσσες τρίτης γενιάς όπως Pascal, FORTRAN, Ada, C, C++)
καθώς και με συνδυασμούς τους.