Γλώσσες προγραμματισμού
- Επιβάλλουν την έκφραση ενός αλγορίθμου με τυπική μορφή.
- Χρησιμοποιούνται άμεσα ή έμμεσα από τον υπολογιστή.
- Διαφορετικές γλώσσες διαθέτουν διαφορετικά επίπεδα και μέσα έκφρασης.
Γλώσσα μηχανής
89 D9
B8 01 00
83 F9 00
74 05
F7 E1
49
EB F6
Συμβολική γλώσσα
; Παραγοντικό του BX στο AX
MOV CX, BX
MOV AX, 1
LOOP: CMP CX, 0
JZ DONE
MUL CX
DEC CX
JMP LOOP
DONE:
C
/* Παραγοντικό */
int
factorial(int n)
{
int result;
int count;
count = n;
result = 1;
while (count > 0) {
result = result * count;
count = count - 1;
}
return (result);
}
int
factorial(int n)
{
int result = 1;
for (; n; n--)
result *= n;
return (result);
}
Prolog
factorial(0, 1).
factorial(N, N_Factorial) :-
N > 0,
M is N - 1,
factorial(M, M_Factorial),
N_Factorial is M_Factorial * N.
Lisp
(define (factorial n)
(if (= n 1)
1
(* n (factorial (- n 1)))))
Visual Basic
' Παραγοντικό του Ν
FUNCTION Factorial(N AS INTEGER) AS INTEGER
DIM Count AS INTEGER
DIM Result AS INTEGER
Count = N
Result = 1
WHILE Count > 0
Result = Result * Count
Count = Count - 1
WEND
END FUNCTION
Pascal
(* Παραγοντικό του Ν *)
function factorial(N : Integer) : Integer;
var
Count, Result : Integer;
begin
Count := N;
Result := 1;
While Count > 0 Do
begin
Result := Result * Count;
Count := Count - 1
end;
Factorial := Result
end (* Factorial *);
Java
public int παραγοντικό(int ν) {
int αποτέλεσμα;
int μετρητής;
μετρητής = ν;
αποτέλεσμα = 1;
while (μετρητής > 0) {
αποτέλεσμα = αποτέλεσμα * μετρητής;
μετρητής = μετρητής - 1;
}
return (αποτέλεσμα);
}